Ahhoz, hogy a képzés-fejlesztés meghozza a tőle várt reményeket, elengedhetetlen, hogy megfelelő stratégiára húzzuk fel az adott fejlesztéseket.
A learning & development stratégia nagyon sok helyen hiányzik, vagy nincs megfelelően összehangolva a cég stratégiájával. Márpedig e nélkül lehetetlen annak mérése, vajon meghozta-e a tőle várt eredményeket a fejlesztés? Ha a mérés csak arra szorítkozik, hogy megnézze, az adott munkavállaló mennyire volt elégedett magával a coachinggal/tréninggel/egyéni vagy csoportos fejlesztéssel - még messze vagyunk a boldogságtól. Hiszen lehet célunk az is, hogy elégedett legyen a neki nyújtott szolgáltatással, de közben arról se feledkezzünk meg, hogy az L&D célja az, hogy a vállalókat úgy képezze, hogy azok teljesítményükkel, készségeikkel, kompetenciáikkal, és nem utolsósorban attitűdjükkel megfelelően hozzájáruljanak a cég céljainak eléréséhez. Ez pedig képzés-fejlesztési stratégia nélkül nem fog menni.
Ha hiányzik még az L&D stratégiád, ha azt veszed észre, hogy az L&D büdzséd nem járul hozzá megfelelően a vállalat eredményeihez, ha a munkavállalóid képzése nem hozza meg a tőle elvárt eredményeket, ez lesz az a szolgáltatás, amivel kezdeni érdemes, mielőtt bármilyen egyéb fejlesztésbe is belekezdenél.